Nuorisogaalapäivänä 4.3.2023 Mikkelissä Spry palkitsi ansioituneita Poniraviurheilioita

8.3.2023

Suomen Poniraviyhdistys palkitsee perinteisesti vuosittain ansioituneita poneja, ohjastajia sekä valmentajia. Mikkelin poni- ja nuorisoraveissa 4.3.23 palkittiin seuraavia menestyjiä, palkitsemassa oli Suomen Poniraviyhdistyksestä puheenjohtaja Anna-Mari Mattila ja Anki Nyberg:

• 100. voitto: Eerika Koskenvalta

SPRY aloitti 100 voiton ohjastajien palkitsemiset vuonna 2011, ja tänään palkittiin heistä kymmenes. Eerikan 100. voitto tuli 7.1. Porissa!

• Veijon Pysti (voitokkain A-ponivalmentaja):

1. Aino Salo

2. Elna Vaittinen

3. Noora Reijonen

• Veijon Pysti (voitokkain B-ponivalmentaja):

1. Elin Sahlstén

2. Elli-Noora Romppainen

3. Saana Tuuri

• Paras 3-vuotias tamma (A-ponit): Wild Princess

Ponin on kasvattanut, omistaa ja valmentaa Nea Halinen.

• Paras 3-vuotias ori/ruuna (A-ponit): Wiggo Wirwelwind

Ponin kasvattaja on Ing-Marie Arvidsson, sen omistaa Erja Mattila, kilpailuoikeuden vuokraaja on Salostable.com ja ponia valmentaa Aino Salo.

• Paras 3-vuotias tamma (B-ponit): Eliza Wee

Ponin kasvattaja on Eemil Mattila, ponin omistaa sekä valmentaa Esther Ståhl. Eliza Ween ennätys 2.10,2 on myös uusi 3-vuotiaiden B-ponien Suomen ennätys.

• Paras 3-vuotias ori/ruuna (B-ponit): Graceful Dark

Ponin on kasvattanut Jutta Iman. Ponin omistaa ja sen valmentaja on Salla Voutilainen.

• Vuoden A-ponivaljakko: Ronja Grönman ja Pikku Humanteri

Pikku Humanterin on kasvattanut Eemeli & Eve Karjalainen, omistaa ja valmentaa Ronja Grönman.

• Vuoden B-ponivaljakko: Ekstrands Bärgarn ja Saana Tuuri

Ekstrands Bärgarnin kasvattaja on Pia Ekstrand ja sen omistaja-valmentaja on Saana Tuuri.

• Hippoksen hopeinen ansiomerkki: Jari Pietiläinen

Jari Pietiläinen palkitaan Suomen Hippoksen hopeisella ansiomerkillä tehdystä työstään poniraviurheilun eteen. Jari on toiminut SPRYn puheenjohtajana 2006-2007

Myöhemmin illalla Nuorisogaalassa palkittiin lisää anisoituneita poniraviurheilun edistäjiä Hippoksen hopeisella ansiomerkillä : Ann-Kristin Nyberg , Erja Mattila ,Päivi Luste-Rautio , Maret Erlund , Taina Kinnunen ja Mari Malminen.

Onnea palkituille!

Kiitämme poniraviurheilun tukijaa Biofarm , Black Horse rehut