Ponilähdöt käyntiin kesäkuussa

11.5.2020

Suomen Hipposa tiedotti tänään että ponilähtöjä ajetaan kesäkuussa

Suomen Hippoksen hallitus päätti ravikilpailutoiminnan aloittamisesta erityisjärjestelyin 1.6. alkaen. Poniravikilpailutoiminta pyritään saamaan käyntiin myös kesäkuun aikana. Kuudessa poikkeusoloihin valmistelevassa ravikilpailutapahtumassa toukokuussa 18.5. alkaen ei järjestetä ponilähtöjä.

"Tarkasta päivämäärästä ei voida valitettavasti vielä puhua, kun odotamme Maa- ja metsätalousministeriöltä tarkempia ohjeita ravikilpailujen järjestämiseen. Myös terveysviranomaisten ja aluehallintoviraston linjaukset tulee ottaa huomioon", kertoo poniraviurheilun kilpailutoiminnasta vastaava Anni Järvinen

Ajamatta jääneet ponien suurkilpailut pyritään sijoittamaan kalenteriin joko vastaavan hevosten suurkilpailun kanssa, tai ponien suurkilpailu voidaan ajaa myös arkiravien yhteydessä, vaikka hevosten vastaava suurkilpailu olisikin peruttu keväällä kokonaan.

Kilpailijoiden on kiinnitettävä erityistä huolellisuutta hygieniaan ja noudatettava ohjeita kilpailupaikalla toimimiseen. Sairaana osallistuminen on kielletty, ja kilpailupaikalla tulee huomioida tarvittava turvaväli. Kilpailupaikalle pääsee vain välttämättömät henkilöt.

Suomen Hippos ja raviradat pyrkivät tarjoamaan kaikille kilpailijoille turvallisen ja parhaan mahdollisen kilpailutoiminnan vallitsevat rajoitukset ja olosuhteet huomioiden.

Lisätietoja:

Anni Järvinen