Lotta Mässeli - Rehti kilpailun voittaja 2022. Palkitsemistilaisuudessa tänään Mikkelin raveissa oli mukana kilpailun sponsori Ranch Kelly ja kilpailun kummi Santtu Raitala

5.11.2022

Vuodesta 2017 ajettu Rehti kilpailu on kilpailu, joka kannustaa poniohjastajia rehtiin kilpailuhenkeen.

Rehtiin kilpailuun kuuluu tietenkin sääntöjen noudattaminen ja tuomareiden ratkaisujen kunnioittaminen. Myös ponien hyvä kohtelu on itsestäänselvyys. Mutta muistetaan myös kanssakilpailijoiden kunnioittaminen. Rehtiin kilpailuun kuuluu osata sekä voittaa että hävitä. Hyvä yritys palkitaan ja epäonnistumisesta otetaan opiksi. Poni on keskiössä.

Rehti kilpailu koskee sekä poniohjastajia että -valmentajia, mutta myös vanhempia, kannustajia sekä toimitsijoita.

Kohdelkaamme kilpailuissa muita kuten haluamme itseämme kohdeltavan. Radalla ei olla vastustajia vaan kilpakumppaneita. Poniraviurheilu ei ole kuitenkaan yksilölaji vaan koko ajan pitää huomioida muut kilpailijat; häiritä heitä mahdollisimman vähän ja antaa jokaisen pyrkiä hyvään suoritukseen. Muistetaan myös, että ponilähdöt ovat lajimme näyteikkuna sekä muille raviurheilijoille että myös lajiamme tuntemattomille.

Poniraviurheilussa, kuten missä tahansa muussa lajissa, kehitytään ajan kanssa ja tekemällä. Hauska ja reilu toiminta kuuluu myös huipulle tähtäävien lasten ja nuorten urheiluun.

Vuoden 2022 kilpailun sponsori on supertamma Ranch Kelly, joka lahjoitti kilpailun voittajalle treenipuvun.

Kilpailun kummi on Santtu Raitala. Santtu vuorostaan on Suomen "Erik Adielsson" – ohjastaja, joka tunnetaan rikkeettömistä ajotavoista. Santtu on esikuva kaikille, niin nuorille kuin vanhoille. Santulla on myös poniravitaustaa, hän voitti mm. Ponikuningattaruuden vuonna 2009 ponilla Zilvia.

Kilpailun muut tukijat on Veljekset Wahlsten ja Hevosurheilulehti.

Onnittelemme Lotta Mässeliä, 18 vuotiasta poniharrastajaa Kouvolasta rehti kilpailun voitosta. Rikkeetönta ajoa, josta kaikki voi ottaa mallia.

Rehti kilpailun TOP 10 - 2022

1. Lotta Mässeli 217,5 p.

2. Noora Reijonen 201 p.

3. Elli-Noora Romppainen 181,3 p.

4. Alina Myllymäki 172 p.

5. Jenni Peltola 166,4 p.

6. Jenna Peltola 165,9 p.

7. Adele kalenius 162,6 p.

8. Tommi Herttua 154 p.

9. Hanna Uljas 151 p.

10. Emma Kilpeläinen 138 p.

Kilpailun säännöt löytyy ohjastajakilpailut välilehden alla.

Rehti kilpailun top 3 Lotta Mässeli Noora Reijonen Elli-Noora Romppainen Supertamma Ranch Kelly ja Heidi sekä Kellyn hoitovarsa
YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.