Spryn kasvattajapalkitseminen lauantaina 19.8.23 Metsämäellä

20.8.2023

Suomen Poniraviyhdistys palkitsee perinteisesti Ponikuninkuusraveissa kasvattajia, joiden kasvattamat shetlanninponit ovat juosseet alle ajan 2.20 ja gotlanninrussit, jotka ovat alittaneet ajan 2.00. Palkintoja ovat jakamassa Poniraviyhdistyksen puheenjohtaja Tia Malinen ja hallituksen jäsen Irina Keinänen. Tänä vuonna palkittavia kasvattajia ovat:

Mervi Ylikauppila Kalajoelta. Hänen kasvattama Golden Contender on 15-vuotias russponitamma, joka saavutti ajan 57,5 tämän vuoden heinäkuussa Kaustisella, jolloin se sijoittui toiseksi Pikkunäppärilähdössä. Onnittelut!

Riistaveden Hevosystäväinseura ry Kuopiosta. Yhdistyksen kasvattama Bonobo on 9-vuotias shetlanninponiruuna, joka juoksi ennätyksen 2.18,6a Seinäjoella huhtikuussa PonySeinäjoki Race:ssa, jossa se sijoittui kolmanneksi. Palkintoa on yhdistyksen puolesta vastaanottamassa Noora Nykänen. Onnittelut!

Henrik ja Juho Ylikauppila Kalajoelta. Heidän kasvattama Golden Fighter on 15-vuotias russponitamma, joka saavutti ennätyksen 57,8 heinäkuussa voittaessaan Maxi-Mansikka-ajon Suonenjoella. Onnittelut!

Raili Iivonen Mikkelistä. Hänen kasvattama 14-vuotias shetlanninponiruuna Hietarannan Kasper juoksi ennätyksen 2.19,8 Jyväskylässä ja Suonenjoella kesäkuussa. Kasvattajan puolesta palkintoa on vastaanottamassa ponin valmentaja ja ohjastaja Mira Ikonen. Onnittelut!

Taina Lehtinen Kouvolasta. Hänen kasvattama Aarteen Jenni on 12-vuotias shetlanninponitamma, joka noteerasi ennätyksen 2.13,7a tämän vuoden elokuussa Kouvolassa A-ponien Suomen mestaruuslähdössä. Aarteen Jennin palkintoa on vastaanottamassa ponin valmentaja ja ohjastaja Peppiina Timonen. Onnittelut!

Erja Mattila Ypäjältä. Kaksi Erjan kasvattamaa russponia on alittanut tällä kaudella kahden minuutin rajan. Varane Weeon 9-vuotias gotlanninrussruuna, joka saavutti heinäkuussa ajan 59,1 Ylivieskassa mini Malja-ajossa, jossa se sijoittui kolmanneksi.

Brioni Wee on 7-vuotias gotlanninrussruuna, joka huhtikuussa voittaessaan Ruotsissa Hagmyrenissä juoksi ajan 56,4. Onnittelut!

Suomen Poniraviyhdistys onnittelee kaikkia kasvattajia hienosta kasvatustyöstä!

Kuvaaja Leena Kahisaari