Poniraviliiga

Suomen Poniraviyhdistys ylläpitää Poniraviliigaa, jossa eri tiimien ponia kilpailevat keskenään.

Poniraviliiga on ennen kaikkea elämyksiä, yhteisöllisyyttä, sosiaalista kanssakäymistä ja tietenkin urheilua ponin kanssa.

Poniraviliiga löytyy Facebookista facebook.com/poniraviliiga. Samoin joka tiimillä on omat sivut siellä, ne löytyvät hakusanalla poniraviliiga.

Poniraviurheilun kimppaomistamista, elämyksiä - yhdessä

Poniraviliigaan haetaan uusia joukkueita

Poniraviliiga käynnistyi vuonna 2015 ja nyt haetaan liigaan mukaan lisää joukkueita.

Poniraviliigan tavoitteena on mahdollistaa hevosenomistamisesta kiinnostuneille henkilöille helppo sekä edullinen tapa tutustua hevosenomistamiseen, poniraviurheiluun sekä raviurheiluun.

Samalla tarjotaan mahdollisuus ponin valmentajalle valmentamiseen ja kilpailemiseen.

Tarkoituksena on tuottaa elämyksiä omistajille ponin elämää, valmentautumista ja kilpailemista seuraamalla sekä mukavaa yhdessäoloa saman henkisten ihmisten kanssa. Kimppa ei tuota osakkailleen taloudellista voittoa.

Suomen Poniraviyhdistyksen (myöhemmin SPRY) hallitus valitsee valmentajat Poniraviliigaan julkisen haun kautta. Valittujen valmentajien tulee omalla esimerkillään luoda positiivisuutta lajiin

ja kohdella hyvin sekä poneja että kanssakilpailijoita. SPRY hakee myös Poniraviliigaan soveltuvia poneja, joista kukin kimppa valitsee ja ostaa omansa.

Poniraviliigassa kilpaillaan vuosi kerrallaan, toistaiseksi. Eniten pisteitä kunkin vuoden loppuun mennessä keränneen ponin joukkue voittaa sen vuoden Poniraviliigan. Kausi kestää aina 1.1.–31.12.

Poniraviliigan voittanut joukkue palkitaan erikseen määritettävällä palkinnolla kunkin vuoden Poniravigaalassa. Uusia joukkueita voidaan ottaa vuosien aikana mukaan. Tavoitteena kuitenkin on, että sama joukkue = poni olisi mukana aina vähintään kaksi vuotta. Liigaponi voi olla myös nuorisoravikerhon tai muun yhteisön poni, jolla useampi halukas pääsee kilpailemaan.

Poniraviliigaan haetaan nimenomaan kilpaponeja tai tulevia sellaisia.

Poniraviliigaan hakevan valmentajan sekä hänen vanhempiensa pitää olla sitoutunut osuuksien (40 kpl á 100 euroa) myyntiin.

Tutustu näihin:

- Poniraviliigan säännöt

- Poniraviliiga yhteisomistussopimus

Hae Poniraviliigan valmentajaksi alla olevan lomakkeen kautta 25.3.2019 mennessä.

Poniraviliigajoukkueet:

• Uudenmaan Poniraviliiga – Mats Havulehto / Kattedals Loke