Karin kannu kundeille

Karin Kannu kundeille kilpailun tukija vuonna 2024 on Valjaskulma Oy

Karin Kannu kundeille 2024 – mukana tämän päivän ponikuskit – tulevaisuuden tähdet!

Kari Lähdekorpi kannustaa poikia poniraviurheilun parissa! Karin omat lapset harrastivat poniraviurheilua ahkerasti 2000-luvulla Ruotsissa, joten Karille laji on tuttu. Suomen poniraviyhdistys on erityisen kiitollinen tästä yhteistyöstä.

Tausta :
Suomen poniraviyhdistys on ollut huolissaan  poikien vähäisestä määrästä kilpailijoiden joukossa. Esikuvia on pojille vaikka kuinka, mutta tyttöjen seassa nämä poniraviurheilevat pojat hukkuu. Nyt meillä on pojille oma ohjastajakilpailu, Karin kannu kundeille, ja tällä saadaan nostettua erityisesti poikia esiin heidän poniohjastajauralla.
Luvassa on poikakaartille erityispalkintoja .

Säännöt 2024:

Kilpailuaika 1.6.-29.9.2024, finaalilähtö Jyväskylän poniraveissa 29.9.2024

Ohjastajalta vaaditaan SPRY:n jäsenyys. Jäsenyys on oltava maksettu kilpailusarjan alkuun mennessä. Erillistä ilmoittautumista ei vaadita. Kilpailuaika vahvistetaan vuosittain kilpailukalenterin vahvistuttua. Kilpailusarja päättyy finaalilähtöön, josta lasketaan pisteet kaksinkertaisina.

Ohjastajille lasketaan pisteitä sijoitusten perusteella. Pisteitä lasketaan kaikista ajetuista ponilähdöistä kaikilla poneilla. Pisteitä saa sekä A- että B-ponilähdöistä.

Pisteet :

Pisteitä saa sijoitusten mukaan: 20-15-10-5-3 loput sijat 1 piste.

Hylätty ja keskeytys 0 pistettä.

Varoitus ohjastajalle ajotavoista kanssakilpailijoita tai ponia kohtaan nollaa kyseisen lähdön sijoituksesta saadut pisteet.

Ajo-/kilpailukielto kanssakilpailijoita tai ponia kohtaan nollaa kaikki ohjastajalle siihen asti kertyneet pisteet.

Päädyttäessä tasapisteisiin, ratkaistaan sijoitus ensisijaisesti voittojen määrällä ja toissijaisesti kakkosten määrällä. (Pisteet päivitetään kerran kuukaudessa/puolessa välissä kilpailusarjaa SPRY FB sivut/IG).

Finaalilähtö :

Karin Kannu kilpailusarja päättyy finaalilähtöön joka ajetaan A-poneilla. Finaalilähdössä voivat ajaa kaikki cupiin osallistuneet ohjastajat. Finaalilähdön ajankohta, sarjamääritys ja paikkakunta ilmoitetaan kilpailukalenterin vahvistuttua.

Suomen Poniraviyhdistys ry:n hallitus voi tehdä muutoksia näihin sääntöihin ja ratkaisee mahdolliset erimielisyydet sääntöjen tulkinnoista.

Palkinnot:

Kari Lähdekorpi on lahjoittanut kiertopalkinnon kilpailulle vuonna 2017 ja se on voittajalla aina seuraavaan palkintojen jakoon saakka. Kilpailusarjassa palkitaan kokonaiskilpailun kolme parasta.

Kilpailun tukija vuodelle 2024 on Valjaskulma.

Lisätietoja: Suomen Poniraviyhdistys, poniraviyhdistys@gmail.com

Palkitut: