Karin kannu kundeille

Karin Kannu kundeille 2020 – mukana tämän päivän ponikuskit – tulevaisuuden tähdet!

Kari Lähdekorpi kannustaa myös tänä vuonna poikia poniraviurheilun parissa! Karin omat lapset harrastivat poniraviurheilua ahkerasti 2000-luvulla Ruotsissa, joten Karille laji on tuttu. Suomen poniraviyhdistys on erityisen kiitollinen tästä yhteistyöstä.

Tausta :
Suomen poniraviyhdistys on ollut huolissaan  poikien vähäisestä määrästä kilpailijoiden joukossa. Esikuvia on pojille vaikka kuinka, mutta tyttöjen seassa nämä poniraviurheilevat pojat hukkuu. Nyt meillä on pojille oma ohjastajakilpailu, Karin kannu kundeille ja tällä saadaan nostettua erityisesti poikia esiin heidän poniohjastajauralla.
Luvassa on poikakaartille erityispalkintoja .

Säännöt 2020:

Ohjastajalta vaaditaan SPRY:n jäsenyys. Jäsenyys on oltava maksettu 31.3.2020 mennessä, jotta on kilpailussa mukana. Ohjastajakilpailun voi vuodesta 2020 alkaen voittaa vain sellainen ohjastaja, joka ei ole aikeiseemin voittanut tätä ohjastajakilpailua.

Kilpailuaika on 8.6.2020 - 30.11.2020

Pistelaskenta on seuraava: Ohjastajille lasketaan pisteitä sijoitusten perusteella.
1. = 20 pist.
2. = 15 pist.
3. = 10 pist.

Muut sijat = 1 pist.

Jos lähdössä saa varoituksen, saa kyseisestä lähdöstä miinus viisi pistettä (-5 pist.)
Kilpailukiellosta siihen asti kerätyt pisteet nollaantuvat ja uudet pisteet alkavat kerääntyä, kun kilpailukielto on päättynyt.

Tasapisteissä ratkaisee ensin voittojen määrä, sitten kakkossijojen määrä, jne. Jos kaikki sijoitukset ovat samat, päädytään jaettuun tasatulokseen.

Mahdollisuuksien mukaan ajetaan Karin kannu finaali -lähtö joulukuussa 2020. Finaali-lähdössä voi kaikki cupiin osallistuneet ohjastajat ajaa.

Karin kannu -lähtöjä voidaan ajaa myös muulloin vuoden aikana.

Suomen Poniraviyhdistys ry:n hallitus voi tehdä muutoksia näihin sääntöihin ja ratkaisee mahdolliset erimielisyydet sääntöjen tulkinnoista.

Palkinnot:
Kari Lähdekorpi on lahjoittanut kiertopalkinnon kilpailulle vuonna 2017 ja se on voittajalla aina seuraavaan palkintojen jakoon saakka. Lisäksi muita palkintoja.

Palkitut:

2017 Elmeri Pussi