Veijon Pysti

Veijon Pysti -palkinto ponivalmentajille

Suomen Poniraviryhdistys ry palkitsee vuosittain menestyneitä ponivalmentajia Veijon Pysti -palkinnolla. Kiertopalkinnot voittajille on lahjoittanut ravivalmentaja Veijo Heiskanen. Palkinnolla pyritään nostamaan parrasvaloihin niitä henkilöitä, jotka tekevät suurimman taustatyön ponin menestyksen eteen eli valmentajia. Lisäksi kilpailussa halutaan antaa mahdollisuus niille valmentajille, jotka menestyvät hyvin pienemmälläkin starttimäärällä. Sijoitukset kilpailussa jaetaan suhteellisen menestyksen mukaan.

Tausta:

Syksyllä 2017 suomalaisponivaljakot näyttivät kylmää kyytiä Ruotsin mestaruuslähdössä Veijo Heiskasen silloisella kotiradalla Åbyssä Göteborgissa. Näiden nuorten innoittamana Veijo lahjoitti Suomen poniraviyhdistykselle kaksi kunniapalkintoa, jotka jaetaan kiertopakintoina Tulevaisuuden Tähdille.

Kilpailun säännöt

• Veijon Pysti -kilpailuun osallistuu automaattisesti kaikki ponivalmentajat, jotka ovat Suomen Poniraviyhdistys ry:n jäseniä.
  • Kilpailussa huomioidaan valmennettavien ponien startit kalenterivuoden aikana.
  • Lopullisessa pistelaskussa huomioidaan ne valmentajat, joilla on kalenterivuoden aikana vähintään 10 ponistarttia valmentajana.
  • Sijoitukset kilpailussa määräytyvät valmentajan voittoprosentin mukaan.
  • Tasatilanteessa voittojen määrä ratkaisee, sen jälkeen toisten sijojen määrä, kolmansien sijojen määrä ja viimeiseksi voittosumma. Jos tämänkin jälkeen päädytään tasatilanteeseen, arvotaan voittaja.
  • Kilpailussa palkitaan kunniakirjoin kolme parasta valmentajaa.
  • Voittaja saa vuodeksi haltuunsa Veijo Heiskasen lahjoittaman kiertopalkinnon.
  • Palkitaan erikseen A- ja B-kategorian valmentajat (myös voitto-% lasketaan erikseen valmentajilta, jotka ovat valmentaneet molempien kategorioiden poneja sekä edellyttää 10 starttia ko. kategoriassa).

Muutoksia näihin sääntöihin voi tehdä ainoastaan Suomen Poniraviyhdistys ry:n hallitus.

Veijon Pysti - Vuoden valmentajat 2023

A-kat: Oona Tastula