Veijon Pysti

Marraskuu 2017

Veijon Pysti-palkinto ponivalmentajille

Suomen Poniraviryhdistys ry palkitsee vuosittain menestyneitä ponivalmentajia Veijon Pysti-palkinnolla. Kiertopalkinnon voittajalle on lahjoittanut Veijo Heiskanen. Palkinnolla pyritään nostamaan parrasvaloihin niitä henkilöitä, jotka tekevät suurimman taustatyön ponin menestyksen eteen eli valmentajia. Lisäksi kilpailussa halutaan antaa mahdollisuus niille valmentajille, jotka menestyvät hyvin pienemmälläkin starttimäärällä, joten sijoitukset kilpailussa jaetaan suhteellisen menestyksen mukaan.

Tausta:

Syksyllä 2017 suomalaisponivaljakot  näyttivät kylmää kyytiä  Ruotsin mestaruuslähdössä Veijo Heiskasen kotiradalla Åbyyssä  Göteborgissa .Näitten nuorten innoittamana Veijo lahjoitti Suomen poniraviyhdistykselle kaksi kunniapalkintoa , jaettavaksi näille Tulevaisuuden Tähdille.

Kilpailun säännöt

• Veijon Pysti-kilpailuun osallistuu automaattisesti kaikki ponivalmentajat, jotka ovat Suomen Poniraviyhdistys ry:n jäseniä.
  • Kilpailussa huomioidaan valmennettavien ponien startit kalenterivuoden aikana.
  • Lopullisessa pisteenlaskussa huomioidaan ne valmentajat, joilla on kalenterivuoden aikana vähintään 10 ponistarttia valmentajana.
  • Sijoitukset kilpailussa määräytyvät valmentajan voittoprosentin mukaan.
  • Tasatilanteessa voittojen määrä ratkaisee, sen jälkeen toisten sijojen määrä, kolmansien sijojen määrä ja viimeiseksi voittosumma. Jos tämänkin jälkeen päädytään tasatilanteeseen, arvotaan voittaja.
  • Kilpailussa palkitaan kunniakirjoin kolme parasta valmentajaa.
  • Voittaja saa vuodeksi haltuunsa Veijo Heiskasen lahjoittaman kiertopalkinnon.

Muutoksia näihin sääntöihin voi tehdä ainoastaan Suomen Poniraviyhdistys ry:n hallitus.

Veijon Pysti - Vuoden valmentajat 2018

A-Kat : Mats Havulehto